OMSTIL DIN VIRKSOMHED GENNEM DIGITAL INNOVATION

I en tid hvor selv startups som Airbnb bliver disrupted på kun få timer, er det tid til at tænke innovativt og finde nye digitale løsninger til at fastholde sit publikum indtil krisen er drevet over.

Airbnb oplevede på få timer at få fået fjernet hele deres eksistensgrundlag, da alt rejseaktivitet blev indstillet, og alle rejser blev aflyst. Indenfor få uger har Airbnb udviklet en ny strategi for at fastholde deres publikum samt værter rundt om i verden.

Airbnb tilbyder gennem deres værter nu alle Covid-19 frontkæmperne gratis eller billigere længerevarende overnatninger for at bekæmpe smitten i 160 lande.

Samtidigt har Airbnb lanceret en ny kampagne, hvor alle deres værter kan tilbyde online oplevelser, der er en ny måde hvor deres publikum kan ’rejse virtuelt’, holde kontakt og få en indtjening under Covid-19 krisen.

Airbnb tilbyder værterne at tjene penge ved at guide folk til aktiviteter som deres publikum elsker. For kun få kroner kan du tage et thailandsk madkursus eller se en bys lokale oplevelser fremvist af dine måske kommende værter når du kan rejse igen.

Det er derfor vigtigt at være hurtig til at kunne omstille sig (agile) til en ny virkelighed, og fastholde salget samt sit publikum til når krisen er drevet over, selv om man er en offline eller online virksomhed.

Vil du udfordres på din digitale strategi så deltag på Digital Ledelseskultur, hvor du får sparring til udvikling af din digitale strategi sammen med andre SMV’er der står i samme situation. For yderligere information kontakt Micael Duncan, projektleder: midu@kea.dk, mobil: 29 10 20 19.

Airbnb ny kampagne for onlineoplevelser

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.