FASTHOLD SALGET I DETAIL – FIND NYE ONLINE SAMARBEJDSPARTNERE

Der skal tænkes ud af boksen hvis man vil fastholde salget i detailhandlen i disse tider. En mulig løsning er at finde nye samarbejdspartnere hvor man fælles kan igangsætte initiativer eller aktiviteter, der kan fastholde salget.

I ’gamle’ dage kaldte vi det ’Product Placement’, hvor virksomhederne betalte for at placere sine produkter i større filmproduktioner eller tv-programmer. Nu om dage taler vi om ’Building Audience’, hvor fokus er at få opbygget en kundegruppe og lære at forstå dem via deres data og handlemønstre.

Et eksempel kunne være de mange hjemmetræningsmuligheder der findes lige nu på f.eks. Facebook m.fl. hvor en lille SMV som for eksempel en Yoga-instruktør kunne indgå et samarbejde med forskellige leverandører af sportstøj, juice, ingefærshots, myslibarer etc.

Når man ’Builder Audience’ er det vigtigt ikke at gøre det til et reklamemedie, men derimod lade instruktøren være iklædt tøjet, drikke juicen til sidst i indslaget for at det indgår naturligt. Efterfølgende er det deling af data og viden om kunderne der kan vise leverandørerne hvor mange nye kunder eller eksisterende følgere har de fået via Facebook, Instagram eller andre medier. Denne viden opnået gennem ’Building Audience’ skal bruges efterfølgende til at øge salget online for alle parter. Det er vigtigt at samarbejdet skal indgås mellem en eller flere partnere, hvor der er overensstemmelse mellem produkter, kundegrupper og vision. Og det kræver noget af alle partnere for at se fordelen samt videreføre samarbejdet efterfølgende både online og offline.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.