FACEBOOK LANCERE NYE E-COMMERCE TILTAG FOR SMV

Facebook går efter at gøre det endnu nemmere for små og mellemstore (SMV) butikker, at sælge deres varer direkte online gennem deres eget virtuelle butiksvindue. butikkerne kan nu nemt oprette sig på Facebook business og herfra integrere deres hjemmeside (fx Shopify eller Big Commerce) direkte med deres Facebook- og Instagram shop.

Hvor den eksisterende Facebook Marketplace tilbyder salg direkte mellem kunderne, tilbyder Facebook shops, at du kan fremvise og sælge varer på Facebook og Instagram. Alle, der besøger din forretning, kan se dine varer og gennemgå dem, og du kan styre din forretning ved at tilføje udvalgte sortimenter og kategorier.

Ydermere er der integreret nogle nye værktøjer til ’real-time’ fremvisning, samt sende live beskeder via Messenger, WhatsApp or Instagram Direct. Facebook tester ligeledes nye live shopping features, hvor kunderne kan handle direkte, mens de ser varerne præsenteret live. Her kan du betale direkte via Facebook shop App eller henvise direkte til din hjemmeside.

Facebook er blevet meget aktive med at hjælpe små og mellemstore virksomheder her under Covid-19 krisen, og mon ikke det også er et modsvar på Alibabas ’Taobao Live’ direkte online platform, der ekspandere i hele verden? Hvis du vil have mere indsigt i digitale muligheder og nye forretningsmodeller så kontakt undertegnede eller deltag på EU-projektet ’Digital Ledelseskultur’ her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.