Amazon udvider sin fysiske tilstedeværelse gennem en videreudvikling af det kasseløse ’GO’ konvenienskoncept til det fire gange større ’Go Grocery’ supermarkedskoncept.
Det ser ud til at Amazon ønsker at udvikle en #nyforretningsmodel gennem indsamling af viden omkring forbrugerne, ved at indsamle viden offline omkring kundernes bevægelse ude i butikkerne målt op imod online, hvor kunderne køber over nettet.
På den måde kan Amazon følge hele kunderejsen ved at tracke alle bevægelser digitalt online såvel som offline via kameraer, der følger alle bevægelser og anvender Machine
Learning.
7-Eleven er også i gang med at teste sit eget system for en kasseløs konveniensbutik, og nye Tech start-ups og konkurrenter som Giant Eagle er hastigt på vej ind på markedet.
Amazon vil helt sikkert i fremtiden konkurrerer på markedet for licens til kasseløse butikskoncepter, nu hvor de allerede mestre teknologien før andre på markedet.
Hvornår mon den første testbutik åbner i Danmark, og er der nogle danske Tech start-ups, der er i gang med at teste tilsvarende systemer??